Menu

Allegro polecony inpost odebrany bez weryfikacji danych

22 kwietnia 2018 - Bezpieczeństwo, Ogólne, Polska, To co ważne

Jakiś czas temu (Luty) zamawiając coś z allegro, wybrałem sposób dostawy allegro polecony inpost.

Kurier dotarł, lecz nie zastał mnie w miejscu zamieszkania, przyszło więc awizo na e-maila z informacją gdzie owa paczka na mnie czeka(Informacja do wiadomości redakcji).Jako że pracuje czasem długo, skontaktowałem się z konsultantem inpostu aby dowiedzieć się czy odebrać paczkę może ktoś z rodziny.O tym ze mam na to 3 dni wiedziałem.

Dowiedziałem się że:

No dobra, udało się znaleźć czas, poszedłem więc paczkę odebrać.

Wchodząc do punktu już sięgałem po dowód osobisty, nie zdążyłem wyjąć gdy Pani zapytała w czym może pomóc.

Powiedziałem miłym(jak zwykle) głosem że mam do odbioru przesyłkę inpostu, zapytała z jakiej ulicy, odpowiedziałem więc a Pani tylko dla upewnienia się spytała „Pan Kamil?”, ja pewnym siebie już głosem potwierdziłem, więc poprosiła o podpis i… to wszystko!

Dlaczego nie zostałem poproszony o dowód tożsamości w celu potwierdzenia mojej tożsamości?

Przecież w takim razie taką przesyłkę mógł odebrać każdy kto wiedział że ona czeka na odbiór, lub każdy kto miałby dostęp do mojego e-maila(na nim było awizo z informacja o punkcie odbioru).Czy inpost jest tego świadomy?

1 marca wysłałem do Rzecznika prasowego InPost Wojciecha Kądziołki opis tej sytuacji i kilka pytań między innymi jak powinna wyglądać taka procedura, dlaczego nie poproszono mnie o dowód osobisty i czy zdają sobie sprawę z tego że paczkę mógł odebrać ktokolwiek.

W odpowiedzi przesłanej 2 Marca zostałem poproszony o numer przesyłki w celu zbadania tego przypadku.

Potem dostałem e-maila z informacją że sprawa została skierowana do Działu Rozwoju sieci POP, i że skontaktują się ze mną i wyjaśnią sytuacje.

5 marca nadeszła wiadomość od Rzecznika InPost, cytujemy:

Panie Redaktorze,
Dokładnie sprawdziliśmy opisywaną sprawę. Niestety to zadziałała rutyna I nasz pracownik nie przeprowadził pełnej procedury weryfikacji osoby odbierającej przesyłkę. Było to pierwsze zgłoszenie w stan tego punktu obsługi klienta od początku naszej współpracy. Mimo to pracownikowi została udzielona nagana  i został skierowany na powtórne przeszkolenie w zakresie bezpieczeństwa obrotu przesyłek. Przepraszam za zaistniałą sytuację

Pozdrawiam

Wojciech Kądziołka
Nie gniewamy się. Natomiast Ja z tej opcji przesyłki już nie skorzystam.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *